Пазли - гра-головоломка, що виглядає як мозаїка, яку потрібно складати із фрагментів малюнка різної форми. Вони є однією із найдоступніших ігр, що розвивають логічне мислення, уяву, пам'ять, уяву. Пазли дуже корисні для розвитку мислення та пізнавальних здібностей людини.
ЛОГОПЕД КИРПА-ДЖИДЖОРА О.О.
Гарнітура Форбрейн - багатофункціональна і використовується для:
- вдосконалення процесів сприйняття інформації;
- формування фонематичного слуху;
- поліпшення синтезу та аналізу звуків мови;
- тренування вимови і виразності мовлення рідною або іноземною мовою;
- корекції і компенсації розладів мови (дизартрія, заїкання, дислексія);
- подолання труднощів у навчанні письма і читання вголос, при поганому розумінні прочитаного матеріалу;
- поліпшення памʼяті, концентрації уваги;
- поліпшення координації рухів, почуття ритму.
Слухай та шуми
це світ звуків, де кожен шум, звук — це крок до розвитку уваги, памʼяті та мовлення
Що дають ігри?
* Покращують фонематичне сприймання. Допомагають у розрізненні та диференціації звуків. Діти краще сприймають і запамʼятовують нові слова та фрази.
* Розвивають слухову увагу та пам'ять. Концентрація уваги. Вміння зосереджуватися на потрібній інформації допомагає уникати хаосу в сприйнятті.
* Роблять навчання легким і цікавим.
Логопедичний масаж.
Активний метод впливу на мовленнєві органи, який коригує стан м’язів, нервів, кровоносних судин і тканин.
Цей метод застосовують для нормалізації стану мʼязів артикуляцйного апарату та емоційного стану дітей, які мають мовленнєві порушення.
Тренування колового мʼяза рота та губ тренажерами
proButton.
Логопедичний масаж з використанням вібраційного масажера Z Vibe ( тренування м’язів, удосконалення навичок мовленнєвої моторики)
логопед федінчук о.п.
Методична розробка ,,Фразовий конструктор"- це візуальний шаблон (схема) для правильної побудови фрази та речення. Набір карток (різні сюжетні картинки, піктограми, ілюстрації) допоможе в оволодінні звукоскладовим образом слів, сприяє розвитку вміння будувати граматично правильну фразу. Допоможе сформувати навичку побудови речень за допомогою наочних образів, уміння відповідати на прості запитання. Сприяє засвоєнню порядку слів у реченнях (від простого до складного речення з використанням іменників, дієслів, прийменників, прикметників та сполучників). Дитині потрібно декілька раз використовувати слова в різних ситуаціях, щоб зрозуміти як вони вживаються. Крім цього, ми можемо зіставляти і показувати дитині реальні дії і предмети, та ті, що зображені на картках, допомагаючи засвоїти ці поняття. З такою візуальною підтримкою процес навчання стає більш доступним та ефективним. Малюнки допомагають зрозуміти значення слів. Загальна сюжетна картинка дає змогу побачити всіх персонажів, які виконують одну й ту саму дію. Працюючи з ілюстрацією, діти починають помічати в мовленні і називати в побуті дієслова, вчаться складати прості фрази і об'єднувати їх в історію.
тифлопедагог федінчук о.п.
Напрямки роботи тифлопедагога:
– проводжу тифлопедагогічне обстеження особливостей розвитку дитини, спрямоване на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дитини (з порушеннями зору);
– проводжу корекційно-розвиткові заняття;
– приймаю участь в методичній роботі;
– робота з батьками, діти яких мають порушення зору.
Найголовніше завдання вчителя-дефектолога (тифлопедагога) – це допомогти дитині з особливими потребами соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе. Мета діяльності педагога - навчити дітей вчитися, самостійно орієнтуватися в просторі, грати, виконувати посильну роботу. Для цього тифлопедагог вчить отримувати інформацію про навколишній простір за допомогою слуху, нюху і дотику. Діти зі зниженим зором навчаються користуватися своїм ослабленим зором.
Основними труднощами у навчанні, пов’язаними з порушенням зору, є: зниження практичного досвіду навчання, бо діти не здатні безпосередньо засвоювати навички зі спостережень за об’єктами і взаємодій; формування узагальнених уявлень та пізнавальний розвиток; навички комунікації і взаємодії; навички самообслуговування; навички орієнтування і мобільності.
У своїй корекційній роботі в умовах реабілітаційного центру, використовую загальноприйняті принципи, методику і прийоми тифлопедагогіки.
Проводжу корекційні заняття по розвитку зорового сприйняття;
розвиток дотику і дрібної моторики;
розвиток основних психічних процесів (сприйняття, увага, пам’ять, мислення, орієнтуванню в просторі, виправленню недоліків мовного розвитку та суспільно-побутовому орієнтуванню . Робота здійснюється з урахуванням особливостей розвитку дітей, що мають зорові порушення. Кожне заняття розпочинається із зорової гімнастики на розслаблення, проводиться робота на розвиток дрібної моторики та зорових функцій (ціле з частини, малювання по крапках, по пересічному контуру, обведення, трафарети, розфарбовування і т.д.).
На своїх заняттях, вирішую такі корекційні завдання:
1) формую у дітей уявлення про їхні зорові можливості та вміння користуватися порушеним зором;
2) формую вміння отримувати інформацію про оточуючий світ на полісенсорній основі;
3) навчаю використовувати отриману інформацію в предметно-практичній, пізнавальній та комунікативній діяльності, у просторовому орієнтуванні;
4) формую у дітей навички соціально-адаптивної поведінки.